8.6/10 (96 أصوات )

bin2c_win هو مفيد وحريه البرمجه الفاءده علي النوافذ وتستخدم لتحويل بواسطه ملفات (مثل الصوره الملفات ، ملفات صوتيه او في الواقع اي ملف شكل لكم الرعايه اسم) في ج الصفوف التي يمكن استخدامها مباشره من سيادتكم ج البرنامج. هناك العديد من المزايا في هذا العمل. اقل ملفات انت لم تفعل ذلك علي توزيع ملفات كثيره مع ان البرنامج غير وارده في وتنفيذه. اقل علي القرص الموارد تلقاءيا مع تحميل البرنامج - انت لا بد ان يكون من وقت كل قرص تريد الوصول الي الملف. ترميز اقل انت لا تكتب علي اي قانون الي ان حجم الموارد في الذاكره. الفضاء البصري اقل ان الموارد الوارده في القانون ، وبرنامج تنفيذي باستخدام ضاغط ان انفجر في البرنامج ايضا ان تقلل من تناول تلك الموارد. تقييد الوصول ملفات والموارد لا تكون تحريرها من المستخدمين. هناك العديد من المشاريع والبرامج التي توفر النصوص التي تءدي هذه المهمه. يبدو معظمها يذهب الي نزق وتحت عنوان bin2c. اكثر من ذلك ، هذه هي قياده خط المرافق التي لا تسمح بسهوله التفاعل. ويريد اصحاب العلاقه ، وغير راض عن اي ملامح القاءمه وايجاد برامج وقررت ان اكتب لها و» ثم قلت bin2c_win عنوان بشكل نشيط. السبب في استخدام هذه النوافذ؟ يتوقف ما تفعلونه. ويندوز العربي قد تقام في طريقه معالجه تجميع الموارد مع rc.exe (مايكروسوفت الموارد شامل) او في النسخ ، وان الطريقه الافضل معظم تطبيقات ويندوز. علي ان بعض البرامج المباشره ، تريدون الوصول الي البيانات والعربي ويصبح في الطريق. احد الامثله علي ذلك هو تطبيق النظم الاساسيه. يمكنك ايضا ان تستخدم بيءه النوافذ والتنميه الي عمل اخر. bin2c_win اكثر مرونه مماثله كثيره من المرافق. اختيار احد او اكثر من الموارد ملفات وادله او اكثر. ان في مكان واحد الصفوف راسيه ملف او ملفات كثيره مختلفه. مجموعه كل مجموعه واسماء انواع البيانات علي كل الموارد. مجموعه واسعه من اجل الدفع واسماء انواع البيانات. فعلي سبيل المثال ، اعلن لكم ان كل مجموعه تلقاءيا الي موقع شبكه sprite_filename ويمكن اضافه او حذف في اخر الصفوف قبل انشاء ملف راسيه.



  • مرات التنزيل: 28065
  • متطلبات التشغيل: Windows All
  • الحجم: 280 KB
  • الترخيص:
  • الاصدار : 0
  • اضيف في: 0000-00-00 00:00:00
  • اخر تحديث: 24/06/2014
  • الموقع علي الانترنت:






Description


BIN2C_WIN is a useful and free programming utility for Windows, used for converting binary files (like picture files, sound files or in fact any file format you care to name) into C arrays that can be used directly by your C program. There are many advantages to doing this.

Less files
You do not have to distribute so many files with your program - they are all contained within the executable.
Less disk reads
The resources automatically load with the program - you do not have to read from the disk each time you want to access the file.
Less coding
You don't have to write any code to load your resources into memory.
Less disk space
Since the resources are contained within the program code, using an executable compressor like UPX on your program will also reduce the space taken up by those resources.
Restrict access
The resource files are not readily editable by the user.

There are many small programs and scripts available that already perform this function. Most of them seem to go under the snappy title of BIN2C. However, most of these are command line utilities which don't allow for easy interaction. I wanted a graphical interface and, not satisfied with the features on any existing programs I found, decided to write my own; hence the less snappily titled BIN2C_WIN.

Why use this in Windows? Depends what you're doing. The Windows API has a built-in method for handling resources compiled with rc.exe (the Microsoft resource compiler) or its clones, and that method is the best for most Windows applications. For some programs though, you need direct access to the data and the API gets in the way. One example would be coding an SDL application. You may also be using Windows as development environment for a different platform. BIN2C_WIN is more flexible than many similar utilities.

Select one or more resource files from one or more directories.
Place your arrays into one single header file or many different files.
Set individual array names and data types for each resource.
Set defaults for the array names and data types. For example, you could automatically declare every array as unsigned char sprite_filename
Easily add, remove or update arrays in a previously created header file.





التعليقات علي BIN2C_WIN 1.0 (Freeware)
اضافة تعليق

تعليقات الفيسبوك

تعليقات الموقع