6.2/10 (30 أصوات )

OpenTTD هي استنساخ للMicroprose اللعبة النقل التاجر دي لوكس. OpenTTD هو أداة أنشئت بعد المباراة الأصلي النقل التاجر كريس سوير ويعزز تجربة اللعبة بشكل كبير. سمات كثيرة استلهمت TTDPatch الآخرون الأصلي. فيما يلي بعض الملامح الرئيسية OpenTTD : تحسينات كبيرة على النسخة الأصلية من اللعبة : اكبر خرائط (تصل إلى 64 مرات في الحجم) منظمة العفو الدولية التي هي في الواقع جديرة بهذا الاسم الأسلوب المتعدد مستقرة لمدة تصل الى 8 لاعبين على الشبكة المحلية أو الإنترنت وتقديم خدمة جادة وأسلوب في الإدارة للألعاب pathfinding الخوارزميات الجديدة التي تجعل من المركبات التي تريد الذهاب إليها (عادة) autorail أداة بناء ، وتحسين terraforming عبور الأنفاق القنوات ، سفن أكبر ، غير موحدة المحطات ، والقدرة على الانضمام اليهم معا (من نفس الطول أو العرض) نقاط تفتيش حقيقية بدلا من دمية واحدة بلاط محطات العملاقة والمتعددة التي ترأسها القطارات استنساخ ، autoreplace المركبات وautoupdate إمكانية البناء على المنحدرات والسواحل اذهب إلى مخزن الأوامر ، والأوامر وبغية التحقق من وجهة النظام من أجل تقاسم والنسخ ويعد من أعلى الجسور بما جديدة 2 إعادة صياغة نظام المطار أكثر المطارات 2) والدولي المتروبولية) presignals ، أعمدة الإشارة الدعم الأولي للسمات TTDPatch newgrf وبناء على العديد من الأشجار والقرميد واحد رشوة بلدة السلطة الكثير والكثير من التصحيح وضبط إعدادات التهيئة المباراة ترضيك. كما نظر في ويكي. إنقاذ مباراة ضغط zlib الأحجام الصغيرة التي لا تقاطع اللعب دعم كبير للتدويل. OpenTTD بالفعل ترجمت إلى أكثر من 24 لغة ديناميكيا أسماء المدن التي أنشئت في 18 لغة قابليتها للاستخدام على نحو أفضل : أداة تحويل السكك الحديدية) إلى السكك الحديدية ، والخط الأحادي ، وماجليف) بناء المحطات جر & قطرة بدعم من جر & انخفاض تقريبا كل الوسائل (هدم ، طرق البرية والسكك الحديدية وبناء / إزالة ، محرر سيناريو...) فرز معظم القوائم ، بناء على المعايير المختلفة (سيارة ، مركز المدينة ، والصناعات ، والخ.) عجلة الفأرة يمكن أن تستخدم في القوائم ، وانتقل للتكبير /. autoscroll (يسار / يمين) عندما الفأرة قرب حافة الشاشة الإيقاف المؤقت للبناء في طريقة بيع لكامل لتدريب جره إلى الديناميت trashcan تقدير التكاليف مع 'التحول' الرئيسية البقعة نافذة خيارات التهيئة ، وتغيير إعدادات من داخل اللعبة debtmax أسرع إدارة القروض مع والسيطرة الرئيسية رسوم بيانية / واجهة السمات : لقطات شاشة يمكن في BMP ، وبابوا غينيا الجديدة أو PCX شكل (لعبة في اختيار قائمة الخيارات) أكثر العملات (بما في إدخال اليورو في عام 2002) viewports إضافية لعرض المزيد من gamefield في نفس الوقت نافذة مزدوجة مع التكبير (السيطرة على تبديل + دال) (ويندوز من مايكروسوفت فقط) ويجدد القرار لاختيار معدل ملء الشاشة صحيفة ملونة بعد تاريخ معين لون السيارة مشفرة الأرباح زيادة سرعة اللعب (سريع إلى الأمام من خلال زر أو عن طريق الضغط على مفتاح تاب) لاذع لزجة والنوافذ التي تبقى دائما فوق صوتها تماما وغيرها من النوافذ لمزيد من hotkeys أقل الماوس بالنقر الاحتياجات : النسخة الأصلية النقل التاجر ديلوكس ما الجديد في هذا الإصدار : [سجل التغيير قراءة كاملة] الميزة : تحميل وسيناريوهات heightmaps عبر تحميل المحتوى في لعبة (r15632) الميزة : عندما الاستنساخ سيارة مخصصة مع الاسم ، وتضيف و / أو زيادة عدد في نهاية الاسم وإسناده إلى وسيلة جديدة (r15621) الميزة : عرض سيناريوهات / heightmaps منزلك من كل دليل ودليل التركيب (r15615) الميزة : بناء الطرق يتوقف على الطريق / الترام المسارات المنافسين (r15601) الميزة : عرض المطلوب / بالفعل تسليم البضائع اللازمة لنمو المدن في مدينة رؤية نافذة ، وإلا إذا كانت هناك حاجة فعلا ل(r15559) الميزة : [NewGRF] دعم فار 0x47 مركبة وشراء 0xF2 في القائمة (r15542) الميزة : [NewGRF] عرض البضائع فرعي في تفاصيل نافذة السيارة (r15480) التغيير : الخلفية فإن نقطة الطريق للتوقيع الآن في الشركة لون (r15593) التغيير : الافتراضية التصحيح مستوى 6 مكرسة لخدمة يتم تجاوز بها د (إذا ما استخدمت بعد دال) (r15543) تغيير : [NewGRF] أن تقرر ما إذا كانت المركبة لا refittable اختبار القدرة الحالية لالصفر ، ولكن دائما في استخدام قدرة الملكية (r15541) تحديد : [سنجاب] تقريبا في حلقة لا نهاية جمع القمامة (r15659) تحديد : Undeterministic ملف الفرز فيه حتى الآن على قدم المساواة لجميع الملفات [خ م # 2716] (r15657) تحديد : تغير vehicle.dynamic_engines عندما تكون هناك بالفعل يمكن أن تتسبب في حوادث السيارات (r15656 ، r15586) تحديد : الكلمة وحدها على الإطلاق أي مركبة بعد callbacks كله بوضوح محرك بنيت (باستثناء 0x16) (r15654) تحديد : الجديد (هذا) ونادرا ما تكون فكرة جيدة كما destructors الأعضاء لا يتنافى مع المتغيرات تسبب التسرب في الذاكرة [خ م # 2706] (r15652) تحديد : [OSX] هاك حول OSX الغباء في



  • مرات التنزيل: 286
  • متطلبات التشغيل: Mac OS X 10.3 or later
  • الحجم: 8.6 MB
  • الترخيص:
  • الاصدار : 2
  • اضيف في: 2009-11-03 00:00:00
  • اخر تحديث: 23/06/2006
  • الموقع علي الانترنت:






Description



OpenTTD is a clone of the Microprose game "Transport Tycoon Deluxe".OpenTTD is a tool created after the original Transport Tycoon game by Chris Sawyer and enhances the game experience dramatically. Many features were inspired by TTDPatch while others are original.
key features of "OpenTTD":

Significant enhancements from the original game:
· bigger maps (up to 64 times in size)
· an AI that is actually worthy of its name
· stable multiplayer mode for up to 8 players on LAN or Internet
· dedicated server mode and an in-game console for administration
· new pathfinding algorithms that makes vehicles go where you want them to (usually)
· autorail build tool, improved terraforming
· crossing tunnels
· canals, shiplifts
· larger, non-uniform stations and the ability to join them together (of same width or length)
· real checkpoints instead of dummy one-tile stations
· mammoth and multi-headed trains
· clone, autoreplace and autoupdate vehicles
· possibility to build on slopes and coasts
· "go to depot" orders, check orders and view order destinations
· order sharing and copying
· longer and higher bridges including 2 new ones
· reworked airport system with 2 more airports (international and metropolitan)
· presignals, semaphores
· preliminary support for TTDPatch newgrf features
· build many trees on one tile
· bribe the town authority
· lots and lots of patch- and configuration settings to tune the game to your liking. Also look at the wiki.
· save games with zlib compression for smaller sizes which does not interrupt gameplay
· big support for internationalisation. OpenTTD is already translated into more than 24 languages
· dynamically created town-names in 18 languages

Better usability:
· convert rail tool (to rail, monorail, and maglev)
· build stations with drag&drop
· support of drag&drop for almost all tools (demolition, road/rail building/removing, scenario editor...)
· sorting of most lists based on various criteria (vehicle, station, town, industries, etc.)
· mouse wheel can be used to scroll in menus and to zoom in/out.
· autoscroll (to left/right) when the mouse is near the edge of the screen
· build in paused mode
· sell whole train by dragging it to the dynamite trashcan
· cost estimation with the 'shift' key
· patch options configuration window, change settings from within the game
· "debtmax" faster loan management with CTRL key

Graphical/interface features:
· screenshots can be in BMP, PNG or PCX format (select in game options menu)
· more currencies (including Euro introduction in 2002)
· extra viewports to view more parts of the gamefield at the same time
· window mode with double zoom (CTRL+D to toggle) (MS Windows only)
· resolution and refresh rate selection for fullscreen mode
· colourful newspaper after a certain date
· colour coded vehicle profits
· game speed increase (through fast forward button or by pressing the TAB key)
· snappy and sticky windows that always stay on top and neatly align themselves to other windows
· more hotkeys for even less mouse-clicking
Requirements:

· original version of Transport Tycoon Deluxe
What's New in This Release: [ read full changelog ]

· Feature: Allow downloading scenarios and heightmaps via the in game content download (r15632)
· Feature: When cloning a vehicle with a custom name, add and/or increment a number at the end of name and assign it to the new vehicle (r15621)
· Feature: Show scenarios/heightmaps from both your home directory and installation directory (r15615)
· Feature: Allow building road stops on road/tram tracks of competitors (r15601)
· Feature: Show required/already-delivered cargo needed for town-growth in town-view-window and only if it is really needed (r15559)
· Feature: [NewGRF] Support vehicle vars 0x47 and 0xF2 in purchase list (r15542)
· Feature: [NewGRF] Show the cargo subtype in the vehicle details window (r15480)
· Change: The background of the the waypoint sign is now in the company color (r15593)
· Change: Allow the default debug level of 6 for a dedicated server to be overriden by -d (if used after -D) (r15543)
· Change: [NewGRF] To decide whether a vehicle is refittable do not test its current capacity for being zero, but always use the 'capacity property' (r15541)
· Fix: [Squirrel] Almost infinite loop in garbage collection (r15659)
· Fix: Undeterministic file sorting when the date is equal for all files [FS#2716] (r15657)
· Fix: Changing vehicle.dynamic_engines when there are already vehicles can cause crashes (r15656, r15586)
· Fix: Only ever call any vehicle callbacks after the whole articulated engine has been built (except 0x16) (r15654)
· Fix: new (this) is seldom a good idea as destructors of member variables are not run causing memory leaks [FS#2706] (r15652)
· Fix: [OSX] Hack around an OSX stupidity in < 10.4 w.r.t. signals by not having any signal handling support for OSX < 10.4 (r15648)
· Fix: Add an EngineOverrideManager to give the term 'compatible newgrf' again some sense and to not crash because of trivial changes [FS#2612] (r15645)
· Fix: Closing a network connection twice in the case that sending packets starts failing while disconnecting [FS#2710] (r15644)
· Fix: Game crashes when network pools are empty, so always allocate at least one pool block [FS#2712] (r15641)
· Fix: Do not allow more than 64 road vehicles to reserve a slot at a single road stop. 255 + 1 gives trouble, but 64 is even more than the roadstop would be able to handle within the slot timeout time [FS#2707] (r15635)
· Fix: Kicking/banning a client from the Client list window crashed the server [FS#2705] (r15628)
· Fix: UTF8 string handling could cause buffer overruns [FS#2698] (r15626)
· Fix: When trying to reserve a self-crossing path the failed reservation was sometimes not cleared completely [FS#2701] (r15619)
· Fix: Towns would only build houses where the grid would not be, even when they aren't allowed to build roads and the user 'implements' another layout [FS#2661] (r15604)
· Fix: Crash when using an extraordinarily large sprite as cursor [FS#2696] (r15601)
· Fix: Crash when opening viewport while scrolling the map and the mouse 'lands' on the window decoration of the viewport [FS#2695] (r15598)
· Fix: [NewGRF] Refit-info in purchase list did only check the first articulated part (r15592)
· Fix: Change owner of waypoints and deleted stations when merging companies or when a company bankrupts (r15588)
· Fix: Last activity time not properly updated causing downloads to be aborted after a minute [FS#2684] (r15580)
· Fix: Force unload not working when trying to force unload at the station where you received the cargo [FS#2680] (r15574)
· Fix: Theoretical buffer overflow when a company with too long name funded a road reconstruction (r15572)
· Fix: When building signals by dragging from a pre/entry/combo block signal, the signal you started at became a normal block signal [FS#2674] (r15567)
· Fix: Dependency information was not requested after the content state was reset causing the dependencies not always being selected (and thus downloaded) automatically [FS#2675] (r15565)
· Fix: Crash when saving a preset with unknown NewGRFs [FS#2646] (r15561)
· Fix: The font width cache was not updated when changing fonts causing the font spacing to be off when changing fonts in-game (auto font detection) (r15557)
· Fix: -v null crashing in 2051 due to trying to show the high score of the spectator (r15554)
· Fix: [NoAI] crash when setting a depot order to the southern part of a ship depot [FS#2656] (r15551)
· Fix: keep_all_autosave was ignored for dedicated servers/spectators [FS#2651] (r15546)
· Fix: If a buoy was placed directly in front of a dock, that dock was seen as a buoy and thus skipped once within 3 tiles [FS#2653] (r15545)
· Fix: Extracting downloaded content did not work for Windows if one uses a non-ASCII path [FS#2650] (r15544)
· Fix: [NewGRF] When articulated parts have no available default cargo, use the cargo type of the first part for livery selection [FS#2617] (r15541)
· Fix: Testing of 'only_this' in CmdRefitRoadVeh() could be skipped by 'continue' (r15540)
· Fix: [NewGRF] If an aircraft cannot carry any available cargo, it should not be available either instead of falling back to passenger/mail. Just like the other vehicle types also do (r15539)
· Fix: Do not allow special sprite characters (e.g. the ship sprite) as characters in input like filenames or text that is sent over the network (r15537)
· Fix: The local command queue did not get properly cleaned when leaving a game meaning you could end up executing commands of the previous network game [FS#2644] (r15529)
· Fix: Do not try to find the AIs the server runs when joining a multiplayer server (r15525)
· Fix: Use distance to closest station tile as estimate for YAPF too (NPF already does so). This makes it behave 'better' with wide stations [FS#2631] (r15518)
· Fix: [NewGRF] Wagonoverrides and articulated engine parts use the colour scheme of the engine, but not its recolour callback, nor its 2CC flag. Same applies to roadvehicles [FS#2642] (r15517)
· Fix: [NewGRF] Livery overrides for articulated parts of roadvehicles were not applied (r15516)
· Fix: Make the join/spectate command require to be connected to a network game; in SP it could lead to crashes (r15514)
· Fix: Generating a map with the original map generator with freeform edges on resulted in a crash [FS#2641] (r15511)
· Fix: Pre-0.5 OTTD stored new_nonstop and full_load_any in a different way, savegame conversion was not working for them (r15500)
· Fix: Crash when opening the game options when the currently loaded base graphics pack has less than 2 valid graphics files. For example when someone replaces all his/her original base graphics with custom work (but keeps the name) or renames the dos ones to windows or vice versa [FS#2630] (r15476)



صور OpenTTD 0.7.0 Beta 2
OpenTTD 0.7.0 Beta 2





التعليقات علي OpenTTD 0.7.0 Beta 2
اضافة تعليق

تعليقات الفيسبوك

تعليقات الموقع